Eerlijkheid niet verwarren met gelijkheid!

Ga ik op date met een andere man?
Dan mag hij op date met een andere vrouw.
Heb ik sex gehad met die andere man?
Natuurlijk mag hij dan ook sex hebben met een andere vrouw!

Iedereen zijn eerste impuls is: Ja duhhhhhh! Zo hoort het, want dit is Eerlijk. Gelijke monniken, gelijke kappen toch?

Zo dacht ik in ieder geval jaaaaarenlang. Eerlijkheid = gelijkheid. Punt.

Alleen doe je hiermee drie aannames. Je zegt dan:
1) Deze dingen “horen” zo in deze wereld.
2) Wij hebben beiden dezelfde behoeftes.
3) Wij kunnen elkaar dezelfde dingen geven.

Zaterdagochtend, na weken therapie en ontelbaar goede gesprekken, (had ik jullie eigenlijk al vertelt hoe awesome mijn verloofde is ^__^?) kwamen wij samen op een paar simpele conclusies:
1) We gaan ons niks aantrekken van hoe dingen “horen”. Ook al heeft het ons in het begin geholpen om anderen hun ervaringen te horen. Dat is hun weg, niet die van mij of van James.

2) Wij hebben beiden NIET dezelfde behoeftes (verrassing!) En omdat we steeds zoveel aan het overleggen waren, zijn we daar een beetje aan voorbij geschoten….

James heeft vriendschappen nodig maar daten/seks/spelen zijn daar heel erg ondergeschikt aan. Dus met mensen afspreken is leuk, maar dates hoeven niet zo. Spannende dingen zijn niet uitgesloten, maar hij heeft ook vooral het gevoel: “Als mijn vrouw de behoefte heeft om op wintersport te gaan, dan hoef ik toch niet perse mee?”

Ik daarentegen vind het soms heerlijk om op wintersport… Ehh avontuur te gaan. Soms op vriendschap gebied, soms voor intimiteit of sexy spanning. Maar alleen wanneer daar ruimte voor is in mijn hoofd en het leven stabiel is.

3) Allebei hebben we andere angsten, waardoor het (makkelijk) kunnen geven altijd in andere categorieën zullen vallen. Bijvoorbeeld James kan goed alleen zijn qua tijd, maar is minder handig in het managen van tijd. Ik heb het precies andersom 😉 Zoals je je kan voorstellen levert dat dus hele andere soort wrijvingen op.

Wij besteden onze ruimte en energie om eigen behoeftes te vervullen. Te mogen zijn, wie wij allebei écht zijn. Ook wie wij samen als stel willen zijn ^^ Respect naar elkaar, en in goed overleg, zijn wij voortaan ons eigen smaakje PolyFluffy.

MORE POWER TO US!

Plaats een reactie